ÜRONET'TEN RESİMLER  I    ULAŞIM  I    LİNKLER     ANA SAYFA

PROSTAT HASTALIKLARI

Prostat hastalıkları üç ana grupta özetlenebilir.
     1) Prostat iltihapları
     2) Prostatın iyi huylu büyümesi ( Bening prostatik hiperplazı)
     3) Prostat kanseri

PROSTAT İLTİHAPLARI
     1) Akut prostatit: Semptomları yüksek ateş, perine ve sırt ağrısı, idrar yapmada yanma, kesik kesik idrar yapmadır.Tanı idrar kültürü, üreteral smear porsiyonlu lokalizasyon kültürü, ultrason ile konulur.Tedavisinde antibiotik, sıcak oturma banyoları kullanılır.
     2) Kronik prostatit: Semptomları perine ve bel ağrısı, idrar yaparken ağrı, skrotumda ve penisde ağrı, ejekülosyonda ağrı, hemospermidir. Tedavi önerilen antibiotiğin uzun süreli kullanımı ve genel önlemlerdir.

PROSTAT BÜYÜMESİ
     İdrar akım gücünün azalması, kesik kesik idrar yapmak, mesanenin tam boşalmama hissi görülen semptomlardır.Uluslar arası prostat semptomları skorlaması sistemi ile rahatsız kişiler kendilerindeki durumu belirleyebilir.*
     Tanı: Rektal muayene, USG, kan tetkikleri, uroflowmetri gerekirse endoskopik muayeneler ile yapılır.Tedavi medikal ve cerrahidir.Hastaya uygunluğuna göre seçilir.Cerrahi tedavilerde altın standart TUR-P dur. Açık prostatektomi ve laser kullanılabilir.

PROSTAT KANSERİ
     Erkeklerde akciğer kanserinden sonra en sık görülen kanserdir. Semptom başlangıcı iyi huylu prostat büyümelerine benzeyebilir. PSA ve Free PSA nın sık kullanılması ile birlikte tanı konma şansı artmıştır. Tanı ultrason eşliğinde yapılan biopsiler ile konulur. Tedavi biopsi sonucu çıkan sonuca göre düzenlenir.

YARARLI BİLGİLER

BÖBREK - İDRAR YOLLARI   TAŞLARININ (ESWL) ŞOK   DALGALARI İLE KIRMA TEDAVİSİ